Przedsiębiorcy, mogą ubiegać się o wydanie zaświadczenia, potwierdzającego poniesienie strat w wyniku powodzi, która miała miejsce na terenie Gminy Miejskiej Dzierżoniów we wrześniu 2024 r. Dokument wystawiany jest przez Burmistrza Dzierżoniowa na wniosek przedsiębiorcy i stanowi potwierdzenie, że firma doświadczyła szkód związanych z klęską żywiołową.
Zaświadczenie jest niezbędne m.in. w procesie ubiegania się o pożyczki przewidziane dla przedsiębiorców, dotkniętych skutkami powodzi (m.in. pożyczki do 50 tys. zł na usuwanie szkód powstałych w wyniku powodzi z Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.)
Jak uzyskać zaświadczenie?
Aby uzyskać zaświadczenie, przedsiębiorcy powinni złożyć w Urzędzie Miasta w Dzierżoniowie:
- Wniosek przedsiębiorcy o wydanie na podstawie art. 44 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. Z 2024 Poz. 654) zaświadczenia,
- Informację przedsiębiorcy dotyczącą przedmiotu szkody ( Załącznik nr 1 do Wniosku przedsiębiorcy).
Wniosek wraz z załącznikiem "Informacja przedsiębiorcy dotycząca przedmiotu szkody" są dostępne do pobrania poniżej.
Wniosek zawiera podstawowe dane wnioskodawcy, takie jak: nazwa przedsiębiorcy, adres oraz NIP, okres oraz miejsce wystąpienia szkody (stałe lub dodatkowe miejsce działalności). Obligatoryjnym załącznikiem do wniosku jest Informacja przedsiębiorcy dotycząca przedmiotu szkody. Zawiera on krótki opis strat w rzeczowych aktywach trwałych i obrotowych, takich jak:
- budynki i budowle,
- maszyny i urządzenia,
- wyposażenie,
- towary i zapasy magazynowe.
Do wniosku przedsiębiorca może dołączyć dokumentację fotograficzną oraz oszacowanie szkód wykonane przez rzeczoznawcę (jeśli je posiada).
Wniosek należy złożyć w formie papierowej w godzinach pracy Urzędu w Biurze Obsługi Klienta (BOK) Urzędu Miasta w Dzierżoniowie, Rynek 1.
Zaświadczenie zostanie wydane niezwłoczne, najpóźniej w terminie 7 dni od złożenia wniosku.