Jak obliczać i prezentować obniżki cen? | Invest Dzierżoniów

Jak obliczać i prezentować obniżki cen?

Przedsiębiorco, czy prawidłowo informujesz o promocji?

Od 1 stycznia b. r. przedsiębiorcy, którzy organizują obniżki i promują oferowane towary lub usługi, mają obowiązek informować o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających promocję. Może to być np. ogłoszenie wyprzedaży, hasło „zaoszczędź”, przekreślona wyższa cena, itp. Nowy przepis ma zapobiegać żonglerce cenami – podwyższaniu ich tuż przed wyprzedażą po to, aby wywołać wrażenie, że rabat jest atrakcyjniejszy niż w rzeczywistości. Ma także ułatwiać konsumentom porównanie cen i pokazywać, czy obniżka jest dla nich korzystna.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat prawidłowego oznaczania obniżek cen, weź udział w webinarze: „O cenie na przecenie – dla przedsiębiorców” przygotowanym przez UOKiK i fundację ProPublika.
Termin: 18 maja (czwartek) o godz. 13:00.

Organizatorzy zachęcają do wcześniejszego przysyłania zapytań do ekspertki. Pytania można wysyłać do niedzieli 14 maja na adres:  omnibusatuokik [dot] gov [dot] pl.

Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl
Więcej informacji na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

Date of information creation: 11.05.2023 08:10:14
Person creating information: estraszak
Date of last modification: 12.05.2023 09:03:20
Number of views: 17