Deklaracja dostępności

Urząd Miasta w Dzierżoniowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://investin.dzierzoniow.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  1. Nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp. posiadają szczegółowy opis.
  2. Zamieszczone na stronie informacje w formie plików PDF, które nie są dostępne (np. informator dla przedsiębiorców) mają dodatkowo zamieszczane wersje dostępne (np. w formacie DOC).

Treści nieobjęte przepisami

  1. Dokumenty podmiotów trzecich są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  2. Niektóre artykuły posiadają informacje przedstawione w formie map. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny przeprowadzonej w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje  

Strona internetowa posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • podwyższony kontrast,
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
  • mapę strony.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej systemu można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewy Straszak — mejlowo ewa [dot] straszak at um [dot] dzierzoniow [dot] pl (estraszak[at]um[dot]dzierzoniow[dot]pl) lub telefonicznie 74 645 08 79.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dariusz Kucharski — Burmistrz Dzierżoniowa,
  • Adres: ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów,
  • mejl: um at um [dot] dzierzoniow [dot] pl (um[at]um[dot]dzierzoniow[dot]pl).

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. W odległości ok. 260 metrów od wejścia głównego do Urzędu znajdują się przystanki komunikacji miejskiej przy ul. Piastowskiej (dojście do urzędu ul. Wrocławską).
  2. Do budynku prowadzą trzy wejścia:
  • Pierwsze (od ul. Świdnickiej) schodami lub pochylnią dla osób ze szczególnymi potrzebami, prowadzącymi do Urzędu Stanu Cywilnego i Biura Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych. Utrudnienia – pochylnia dla osób ze szczególnymi potrzebami do wejścia od ul. Świdnickiej nie jest automatyczna, ale spełnia standardy.
  • Drugie (od ul. Świdnickiej) pasażem przez „Żelazną Bramą”, prowadzące do Biura Obsługi Klienta, Kasy i Terenowego Punktu Paszportowego – gdzie obsługiwani są klienci Urzędu Miasta. 
  • Trzecie wejście prowadzi do Urzędu od strony zachodniej (od ul. Ząbkowickiej), przeznaczone jest dla klientów Biura Rady Miejskiej (dojście nie jest dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami).
  1. W pasażu za „Żelazną Bramą” a przed wejściem do Biura Obsługi Klienta znajduje się winda (wymiary 1,40m x 1,35 m, wejście 0,9 m.), którą klient może dojechać do Biura Burmistrza, Sali Rycerskiej, Biblioteki i Biura Rady Miejskiej. Wejście to jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu.
  2. Najbliższe miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych położone jest około 30 metrów od wejść do Urzędu Miasta.
  3. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku, w pasażu z „Żelazną Bramą”, prowadzącym do Biura Obsługi Klienta, w linii prostej po lewej stronie od wejścia. Toaleta jest przystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  4. Przed budynkiem urzędu (po lewej stronie przed wejściem do pasażu za „Żelazną Bramą”) znajduje się tyflomapa z zaznaczonymi drogami ewakuacyjnymi oraz punktami gdzie znajdują się pętle indukcyjne. 
  5. W budynku urzędu znajduje się materac i krzesło ewakuacyjne.
  6. W budynku Urzędu zamontowane są nakładki na poręcze przy schodach z oznaczeniem w alfabecie Braille’a, tabliczka informacyjna do windy, tabliczki informacyjne do pomieszczeń budynku Urzędu w alfabecie Braille’a, oraz tabliczki informacyjne z wypukłym piktogramem numeru pokoju.
  7. Osoba ze szczególnymi potrzebami może przyjść do Urzędu z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  1. Dostępność tłumacza języka migowego: https://bip.um.dzierzoniow.pl/m,1803,informacja-dla-osob-nieslyszacych.html
  2. W budynku urzędu znajdują się pętle indukcyjne: pętla indukcyjna stacjonarna znajduje się w Biurze Obsługi Klienta przy pierwszym stanowisku obsługi (po lewej stronie od wejścia), a cztery pętle indukcyjne przenośne – znajdują się w Urzędzie Stanu Cywilnego, w Biurze Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych w Biurze Burmistrza oraz w Kasie Urzędu Miasta w Dzierżoniowie.
  3. Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://bip.um.dzierzoniow.pl/m,2274,informacja-o-urzedzie.html
  4. Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://youtu.be/F-iYmvcDXjM
  5. Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.um.dzierzoniow.pl/api/files/49066
  6. W windzie zapewniono informację głosową wskazującą poszczególne piętra oraz zastosowano oznaczenia w alfabecie Braille`a.